torsdag den 16. juli 2009

Overraskende populær

Jeg har længe været en tilfreds bruger af Picasa, og herunder også af det tilhørende web-album - men en ting, som jeg hidtil har savnet ganske meget er muligheden for at følge med i, hvilke billeder, som fanger folks interesse, og hvilke som vistnok kun deres "far" kunne lide.

Mine bønner er nu blevet opfyldt: der er nede i hjørnet dukket en visningstæller op. Det gav godt nok en del overraskelser. Man kan selvfølgelig godt se en effekt af, at nye billeder får flere "hits" end billeder, som har ligger der i længere tid, men jeg havde alligevel ikke regnet med, at dette billedet skulle være den absolutte topscorer med over 50 visninger:

Nikon D70, Micro Nikkor 105mm VR, 1/250s F16 ISO400, Flash

Selv er jeg glad for den kompositionsmæssige gentagelse, som de to rucola-blomster giver, og jeg er ikke blind for, at det også giver en stærk effekt i "thumbnail"-størrelse - men helt ærligt, det er da ikke noget særligt - jeg synes da nok, at jeg har taget mere interessante billeder.

...eller hvad? :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar