mandag den 13. juli 2009

Layout

Jeg har det med grafisk layout, som jeg har det med rødvin: jeg ved godt, hvornår jeg kan lide det, men jeg kan ikke selv finde ud af at lave et. Det kan man også se på denne blogs layout!

Der er dog et par holdninger, som ligger bag det:
  • Jeg regner med at poste en del fotos, så baggrunden skulle være mørk/sort.

  • Kolonnerne skulle være fast brede, for at kunne lave et ordentligt layout på de enkelte posts

  • Bredden er valgt efter, at jeg kan få plads til et 640px billede

  • Sidebar står til højre, for det er den midst vigtige. Hvis jeg kigger på, hvad de der besøger min anden blog kan, så kan alle mindst 1024px, og det skulle se nogenlunde ud - har man mere, så bliver indholdet centreret.

Når det er sagt, så er jeg åben for input til forbedringer.

PS: Her er eksempel på, hvordan et billede vil komme til at se ud:
Nikon D70, Micro Nikkor 105mm VR, 1/250s F8 ISO400

Ingen kommentarer:

Send en kommentar